hari geram!

| |

ehem,


nak luahkan perasaan tak puas hati nih! dah lama sangat aku tak marah/maki orang nih sebenarnya. Uhh, sangat geram. nak tau macam mana cerita dia.


okay. first, aku nak pergi bank in duit kat maybank perda tuh sbb ada oder baju online, pastu dalam perjalanan kami singgah sebentar kat sebuah 7eleven yg beroperasi 24jam! mmg nak beli air sebab haus gila. pastu masuk2 jumpa la pekerja dia. ada dua org! sorg tu lelaki umo 18, tinggal pun bedekatan rumah kami. mmg kami kenal sbb tinggal agak dekat ngn rumah kami tp xkesempatan nak kenal secara lebih rapat sebab dia tuh pendiam. sorang lagi kak jurujual yg lebih tua dari dia.


lepas tu, kami pun ambik la mineral water tinge lemon dua! terus pergi kaunter! then, masa tu xdak org pastu aku pulak xdak duit kecik nak bagi. mmg xdak. pastu dia suruh kami tunggu sebab dia pun xdak duit kecik. Tunggu punya tunggu ada mamat ni datang beli rokok dan org ramai len pun berpusu-pusu masok! Then, ada ke patut dia macam perli aku, "len kali datang bwak duit kecik sikit, kalau tak aku xmau layan hang dah." pastu aku cakap "Dah mmg aku xdak duit kecik nak buat macam mana!" Ya la walaupun kenal tak patot la cakap aku macam tu depan org len. Agak malu sebab semua tengok aku! dasarrrrr.......



Then, aku sabar lagi! pastu, sepupu aku pulak terpaksa bayar kat sebelah kaunter dia which mean kat kak yg sorang lagi sebab ramai org dah nak bayar time tu. aku pun tunggu punya tunggu then selesai! pastu kami dua pun jalan la sambil gelak ketawa ke maybank yg selang 7 kedai dari 7Eleven! jalan2 pastu aku rasa macam org kejar kami, toleh2 belakng nampak macam peragut/perogol/penjenayah kejar kami! aku serius tekejut! sebab xdak lampu kat situ.


rupa-rupanya mamat yg 7eleven tuh! seriusly ingatkan datang nak bagi resit or balance duit kami lupa. tau dia cakap apa, " ooo, pandai masuk kedai beli satu mineral water pastu bawak keluar dua!" kami terkesima kejap! Then, sepupu aku cakap la eh, aku bayar kat kak tadi tu! Pastu aku time tu hangin satu badan sebab main2 tuduh ja. Dia pastu terus maluu. haha. siap nak control malu time tu tanya aku macam2. kerja apa la, gaji berapa la, nak pergi mana la. HAHA. kesian! serius dia mmg malu time tuh.


ada ka patut tuduh kami curi mineral yg harga rm1.60 nih! weh! aku bole beli 5 kotak kot time tu! haaa!



pastu, on the way pergi bank-in tu, tengah2 beratur tiba2 aku rasa macam hangin satu badan! aku xpernah rasa macam xdak maruahnya sampai kena tuduh macam-macam! dah la tepat2 kol 12.00am xbole bank-in dah. sebab dah lebih masa! uhh! dia tu la melambatkan masa aku! useless! pastu guess what! kami pastu peegi balik kali kedua 7eleven tu sebab aku nak sound/maki kaw2 punya dia tu! Then masok2, tengok dia takdak. masok stor la kot! tinggal kakak tu sorg. Pastu, aku shopping macam org GILA dalam 7eleven tu! amik a bunch of keropok, cadbury, coklat then bayar! Pastu, tak pasal2 kak tu yg kena "sound" habesan2 ngan aku. haha. kesian kak tu. pastu aku dengar mamat tu cakap, "laa, datang lagi nak beli apa pulak." yang lawaknya, dia tak berani keluar pun! terus masok dalam stor tu lagi!



naseb baik, aku tak masok cari gaduh ja ngn mamat tu! rasa macam nak penendang muka dia! dasar muka 1 memek/reaksi! uhhh! tengok laa esok malam aku nak gi lagi 7e tu pastu aku nak sound dia pulak! tunggu esok malammm yeah!! ak cukop xpuas hati org yg cuba jatuhkan maruah aku.



p/s: mood mmg xdak gila hari ni! sabar hafifi. sabar. Astaghfirullahhalazim.


0 Responses on "hari geram!"

Post a Comment